СѼ ISD Plans

(El español está disponible abajo)

СѼ ISD Long-range Planning

In April 2023, the Board of Trustees signed a resolution acknowledging the importance of the Long-range Plan (LRP). This plan, developed through the Equity by Design process, marks a significant step in addressing the needs of historically underserved communities. The LRP has been designed as a comprehensive, iterative plan to guide the improvement of facility conditions and programmatic practices and is to be updated every five years.

Within the LRP is a prioritized list of over 60 goals and 400 strategies, which have been divided into operational and bond-funded strategies.

The 2022 bond program and future bond initiatives will facilitate the implementation of bond-funded strategies.

The execution of these operational strategies may impact the annual Maintenance and Operations (M&O) budget, and may also involve changes to district policies and practices.

The implementation process engages every district department through Strategic Implementation Planning Teams (SIPTs). These teams are entrusted with the task of overseeing the execution of goals outlined in the LRP.

Currently,  we are in the Planning  Phase of implementation (Nov. 2023-Aug 2024).  The goal of this stage is to create a baseline report to provide accountability and transparency to capture the starting point against which progress and success will be measured.

Implementation Mission

To implement a process that:

  • incorporates equity tools into action plans;
  • streamlines district planning efforts; and
  • creates a smooth transition for updating the AISD Long-range Plan starting in 2026 and years to come.

Implementation Vision

To build a process that:

  • addresses the problem statements and achieves the goals; 
  • aligns with other ongoing and future district plans and initiatives; 
  • promotes cross-departmental collaboration (breaking down silos) to create measurable action plans for goals; and
  • provides transparency of the implementation process through periodic reports and meetings with existing district committees.

 

Contact Information:
Assistant Director of Planning 
Abigail Weiss, AICP
abigail.weiss@austinisd.org 


Planificación a largo plazo de СѼ ISD

En abril de 2023, la mesa directiva firmó una DZܳó en la que reconocía la importancia del Plan a Largo Plazo (LRP, por sus siglas en inglés). Este plan, que se desarrolló a través del proceso de Equidad por Diseño, marca un paso significativo para abordar las necesidades de las comunidades históricamente desatendidas. El LRP ha sido diseñado como un plan integral y recurrente para guiar la mejora de las condiciones de las instalaciones y las prácticas programáticas, y debe actualizarse cada cinco años. 

Dentro del LRP hay una lista priorizada de más de 60 objetivos y 400 estrategias, que se han dividido en estrategias operativas y financiadas con bonos.

El y las futuras iniciativas del bono facilitarán la implementación de estrategias financiadas con bonos.

La ejecución de estas estrategias operativas puede afectar el presupuesto anual de Mantenimiento y Operaciones (M&O, por sus siglas en inglés), y también puede implicar cambios en las normas y prácticas del distrito.

El proceso de implementación involucra a todos los departamentos del distrito a través de los Equipos de Planificación de la Implementación Estratégica (SIPT, por sus siglas en inglés). A estos equipos se les encomienda la tarea de supervisar la ejecución de los objetivos descritos en el LRP.

Actualmente, nos encontramos en la Fase de planificación de la implementación (Nov. 2023-Ago. 2024). El objetivo de esta fase es crear un informe de referencia para proporcionar la rendición de cuentas y la transparencia para establecer el punto de partida con el que se medirá el progreso y el éxito.

Misión de la implementación

Implementar un proceso que: 

  • incorpore herramientas de equidad en los planes de acción; 
  • agilice los esfuerzos de planificación del distrito; y
  • cree una transición sin problemas para actualizar el Plan a Largo Plazo del AISD a partir de 2026 y en los próximos años.

Visión de la implementación

Desarrollar un proceso que:

  • aborde los planteamientos de los problemas y logre los objetivos; 
  • se alinee con otras iniciativas y planes del distrito actuales y futuros; 
  • promueva la colaboración interdepartamental (rompiendo los silos) para crear planes de acción medibles respecto a los objetivos; y
  • proporcione transparencia del proceso de la implementación a través de informes periódicos y reuniones con los comités de distrito existentes.

 

Información de contacto
Subdirectora de Planificación 
Abigail Weiss, AICP
abigail.weiss@austinisd.org